Офтальмотренажер В.П. Базарного


 

 

Одним з пріоритетних напрямків діяльності педагогів дошкільного закладу є виховання здорового дошкільника. З кожним роком кількість абсолютно здорових дітей неухильно зменшується. На момент вступу до дошкільного закладу багато дітей мають відхилення від норм фізичного розвитку, мають хронічні захворювання, дефіцит рухової активності та агресивну поведінку. Тому оздоровче спрямування освітнього процесу – це першочергова задача педагогів.

Базарний Володимир Пилипович – видатний хірург-офтальмолог, доктор медичних наук, професор, двадцять років займався вивченням впливу закладів освіти на здоров’я дітей.

Доктор Базарний В.П. створив систему педагогічних технологій, які дозволяють проводити освітній процес, який зберігає та зміцнює здоров’я дітей.

Одну з таких технологій – офтальмотренажер – застосовують у нашому закладі.

Офтальмотренажер – це схема зорових траєкторій, які розташовані на стелі, та спеціальна указка довжиною до двох метрів, на кінці якої закріплено метелика або інший яскравий предмет. Вправи проводяться під час заняття в позі вільного стояння та поєднують в собі рухи очима, головою та тулубом. Результатами таких вправ є: розвиток відчуттів загальної та зорової координації та їх синхронізація, розвиток зорово-моторної реакції, швидкості орієнтування у просторі, розвиток уваги та швидкості реакції, зняття зорової втоми. Вправи тривають від 1 до 2 хвилин та базуються на матеріалі заняття.

Офтальмотренажер можна виготовити самостійно, та закріпити його на стелі або стіні.

Вправи для зняття зорової напруги та профілактики порушень зору можна проводити вдома всіма членами сім’ї, після перегляду телепередач, роботи на комп’ютері та ін..

 

Вправи для профілактики порушень зору 

Кольорові сни

Гра проводиться в положенні сидячи. Дітям пропонується заплющити очі, прикрити їх долонями та опустити голову. Ведучий називає колір, а діти намагаються «побачити» цей колір (синє небо, жовте сонце та ін..). Можна спитати дітей про те, що вони побачили.

Тривалість одного циклу гри (кожен колір) 15 – 20 сек.

Загальна тривалість – 1 хв.

Вінички

Гру організовують після навантажень, які потребують зорової напруги та та статико-динамічних напружень кисті руки. Діти часто моргають та промовляють текст:

Вінички, вінички, втому зніміть,

Та оченята нам освіжіть,

Вінички лагідні допомагають

Зір від утоми оберігають.

Під час приговорювання тексту (для зняття статичної напруги) пальці та кисті згинають-розгинають.

Тривалість виконання – 6-8 секунд, повторення 2-3 рази.

Піжмурки

Діти міцно заплющують очі на 3-4 сек. В цей час ведучий змінює розташування предметів на столі або дошці. За сигналом діти розплющують очі та намагаються знайти зміни.

Загальна тривалість гри 1-2 хв.

Сова

Дітям пропонується заплющити очі та тримати їх закритими впродовж 5 сек. Потім широко розкрити  та дивитись удалину або на якій небуть сторонній предмет. Вправа повторюється 4-5 разів. 

Малюємо оченятами

Дітям пропонується «малювати» в повітрі рукою фігури або цифри та спостерігати за рухами очима.

Впіймай зайчика

Дорослий за допомогою ліхтарика або дзеркала «випускає» зайчика на прогулянку. Дітям пропонується стежити за зайчиком очима не повертаючи голову.

Тривалість гри до 1 хв. 

Ведмежа

Діти виконують коливання тулуба, переступаючи з ноги на ногу, не фокусуючи погляд. Під час виконання знімається загальна втома та втома очей.