ПОЛОЖЕННЯ ПРО ВНУТРІШНЮ СИСТЕМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ ЗДО


 

Положення

про внутрішню систему забезпечення якості освіти

в закладі дошкільної освіти (яслах-садку) №130 «Казка»

 Запорізької міської ради 

 

1. Загальні положення

1.1. Внутрішня система забезпечення якості освітньої діяльності та якості дошкільної освіти (далі – внутрішня система забезпечення якості) інтегрована в загальну систему управління якістю в закладі дошкільної освіти (яслах-садку) №130 «Казка»  Запорізької міської ради (далі -  ЗДО). Вона має гарантувати якість освітньої діяльності та забезпечувати стабільне виконання вимог чинного законодавства, державних та галузевих нормативно-правових актів, що визначають єдиний комплекс освітніх компонентів для досягнення вихованцями  результатів навчання (набуття компетентностей).

1.2. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти  ЗДО розроблено на підставі статті 41 ч. 2 Закону України «Про освіту» від 05 вересня 2017 року та передбачає здійснення таких процедур і заходів:

1.2.1.      Визначення принципів та процедур забезпечення якості дошкільної  освіти.

1.2.2.      Здійснення моніторингу та періодичного перегляду освітніх програм.

1.2.3.      Щорічне моніторингове діагностування вихованців з питань набуття компетенцій відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти та оприлюднення результатів на офіційному веб-сайті закладу.

1.2.4.      Забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

1.2.5.      Забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу.

1.2.6.      Забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління освітнім процесом.

1.2.7.      Забезпечення публічності інформації про освітні програми.

1.2.8.      Забезпечення ефективної системи та механізмів академічної доброчесності працівників ЗДО та здобувачів освіти.

1.2.9.      Забезпечення якості дошкільної освіти на рівні державних стандартів є пріоритетним напрямом та метою спільної діяльності всіх учасників освітнього процесу.

1.2.10. Забезпечення якості освіти є багатоплановим та включає:

- наявність необхідних ресурсів (кадрових, фінансових, матеріальних, інформаційних, наукових, навчально-методичних тощо);

- організацію освітнього процесу, який найбільш адекватно відповідає сучасним тенденціям розвитку національної та світової економіки й освіти;

-   процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;

- забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти;

- забезпечення прозорості діяльності закладу дошкільної освіти і готовності до змін в інтересах учасників освітнього процесу; 

- створення в закладі дошкільної освіти корекційного, розвиткового освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

- оприлюднення оцінювання управлінської діяльності керівника закладу дошкільної освіти;

- інші процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами або документами закладу дошкільної освіти.

- контроль освітньої діяльності у ЗДО.

1.3. Внутрішня система забезпечення якості освіти  в ЗДО спрямована на вдосконалення всіх напрямів діяльності закладу.  

2. Визначення компонентів внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

2.1.З урахуванням частини 3 ст.41 Закону України «Про освіту» внутрішня система забезпечення якості дошкільної освіти може містити такі компоненти:

 - стратегію (політику) та процедури забезпечення якості освіти;

- систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;

- оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної (науково-педагогічної) діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників;

- оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівника  закладу дошкільної освіти;

- забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи здобувачів освіти;

- забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом дошкільної освіти;

- створення в закладі дошкільної освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

- інші процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами або документами закладу освіти.
2.2. Зазначені компоненти можна логічно згрупувати за чотирма напрямами освітньої діяльності закладу дошкільної освіти:

- освітнє середовище;

- система забезпечення всебічного  розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого  соціального  досвіду;

- фахова  діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти;

- управлінські процеси закладу дошкільної освіти.

2.3. Внутрішня система забезпечення ЗДО якості дошкільної освіти повинна бути об’єктивною, відкритою, інформативною, прозорою.  

             3. Забезпечення функціонування компонентів внутрішньої системи якості освіти.

3.1. Визначення закладом дошкільної освіти стратегії забезпечення внутрішньої системи якості дошкільної освіти здійснюється через розроблення інструментарію для її аналізу та оцінювання. Під внутрішньою системою розуміється сукупність умов, процедур, критеріїв у закладі дошкільної освіти, що забезпечують ефективність освітніх і управлінських процесів, які безпосередньо впливають на якість виховання дітей, забезпечують формування їхніх ключових компетентностей.

3.1.2. Освітня програма розробляється адміністрацією закладу дошкільної освіти на 1 рік з метою надання якісних освітніх послуг, забезпеченняпотреб учасників освітнього процесу та можливостей закладу, погоджується педагогічною радою, затверджується керівником закладу.

3.1.3.  При розробленні освітньої програми здійснюється дотримання основних вимог ст.33 Закону України «Про освіту», ст. 23 Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компонента дошкільної освіти затвердженого наказом МОН № 615 від 22.05. 2012р. (в редакції 2012р.), наказу МОН  України № 446 від 20.04.2015р. «Гранично допустиме навчальне навантаження на дитину у ДНЗ різних типів та форм власності».

3.1.4. На підставі освітньої програми, розробляється річний план роботи, який погоджує педагогічна рада та затверджує керівник закладу дошкільної освіти.

Річний план роботи є нормативним документом, який визначає зміст освітньої діяльності та регламентує організацію освітнього процесу.

3.2. Стратегія забезпечення якості дошкільної освіти має бути орієнтована на:

- визначення стратегії партнерства у вихованні та професійній взаємодії;

- запобігання та протидія булінгу (цькуванню) відповідно до Положення про протидію булінгу (цькуванню) в ЗДО №130;

- академічної доброчесності;

- умови для безперервного професійного зростання педагогічних працівників;

- академічної свободи педагогічних працівників;

- прозорості та інформаційної відкритості закладу дошкільної освіти;

- академічної доброчесності під час провадження творчої, педагогічної діяльності;

4. Інші компоненти внутрішньої системи якості дошкільної освіти:

4.1.Критерії, правила моніторингу результатів рівня набуття компетентностей вихованців

Заклад дошкільної  освіти регулярно контролює й оцінює показники, пов’язані з внутрішнім забезпеченням якості дошкільної освіти, використовуючи системи контролю (моніторингу), що дозволяють оцінювати якість надання послуг у сфері освіти та їх відповідність встановленим вимогам.

 Система моніторингу  включає контроль на початку навчального року та на кінець навчального року рівень здобутих компетентностей вихованцями відповідно до Положення про здійснення моніторингу в ЗДО №130.

 Показники: рівень успішності вихованців.

4.2.Критерії, що спрямовані на вдосконалення фахової майстерності педагогічних працівників

4.2.1. Метою підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу дошкільної освіти є вдосконалення професійної підготовки шляхом поглиблення, розширення й оновлення професійних компетентностей педагогів.

4.2.2. ЗДО забезпечує підвищення кваліфікації педагогічних працівників у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 800 із змінами від 21.12.2019р. та рішення педагогічної ради .

4.2.3. Підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється за такими видами: курси, семінари, семінари – практикуми, тренінги, конференції, вебінари, «круглі столи» - за вибором педагогічних працівників, самоосвітня діяльність педагогів.              

4.2.4. Для вдосконалення фахової майстерності, підвищення професійного потенціалу педагогічних працівників в ЗДО  передбачає:

- участь всіх педагогічних працівників ЗДО в роботі педагогічної ради відповідно до затвердженого Положення про педагогічну раду ЗДО №130, методичних об’єднаннях, динамічних та творчих групах педагогів, тижнях професійної майстерності, інше;

- сприяння участі педагогічних працівників ЗДО у педагогічних заходах району, міста, області;

     - своєчасне проведення атестації педагогічних працівників;

     - організацію наставництва.

5. Критерії, що спрямовані на оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників

5.1. Оцінювання освітньої діяльності педагогічних працівників здійснюється в процесі атестації та  забезпечує об’єктивний аналіз її якості та активності професійної діяльності.

5.2. Оцінювання педагогічних працівників здійснюється шляхом аналізу виконання ними посадових обов’язків та особистої участі в освітньому процесі.

5.3. Оцінювання освітньої діяльності педагогічних працівників включає кваліфікаційні показники   їх освітньої, виховної, організаційної та науково-методичної діяльності. 

6. Критерії самооцінювання

6.1.Самооцінювання може здійснюватися відповідно до таких моделей:

- щорічне комплексне самооцінювання (за всіма компонентами внутрішньої системи);

- щорічне самооцінювання за певними напрямами освітньої діяльності, а також періодичне комплексне самооцінювання;

- щорічне комплексне самооцінювання за окремими набутими компетенціями у вихованців;

За будь якої моделі самооцінювання рекомендовано проводити його впродовж навчального року.

6.2. В закладі дошкільної освіти визначається особа, яка буде відповідати за проведення самооцінювання.

6.3. Для організації самооцінювання требо передбачити:

- збір та аналіз інформації, отриманої за допомогою під час спостереження, опитування та вивчення документації;

- узагальнення результатів самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу дошкільної освіти;

- обговорення та оприлюднення результатів самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу дошкільної освіти.

7. Критерії забезпечення необхідних ресурсів для організації освітнього процесу

7.1. Забезпечення необхідними ресурсами освітнього процесу та створення комфортних умов для   здобувачів дошкільної освіти в ЗДО відповідає основним санітарно-гігієнічним та технічним вимогам.

 7.2. В ЗДО є адміністративні, медичний кабінет, групи, спортивна, музична зали, харчоблок, пральня, кабінет практичного психолога, студія для гурткової роботи, ресурсна  кімната. Будівля та споруди (овочесховище) відповідають санітарно-гігієнічним вимогам. Усі приміщення використовуються за призначенням, з повним навантаженням, утримуються в належному стані.

7.3. Матеріально–господарська база ЗДО відповідає вимогам щодо реалізації освітнього процесу.

7.4. В ЗДО створено умови доступу до Інтернет.

7.5. Освітній процес і корекційно-розвиткову роботу забезпечено навчально-методичною й науковою літературою на паперових та електронних носіях.

7.6. Адміністрація закладу створює умови для соціальної адаптації вихованців. 

7.7. Практичний психолог, вихователі допомагають вихованцям у реалізації заходів із соціальної адаптації.

7.8. Органи батьківського самоврядування, педагогічна рада  виходять із пропозиціями до керівництва щодо вдосконалення заходів та беруть участь у громадській діяльності закладу дошкільної освіти.                                              

8. Критерії забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом дошкільної освіти

8.1. Інформаційна система управління освітнім процесом ЗДО – це програмно-апаратний комплекс, який забезпечує основні функції роботи з документами в електронному вигляді. До її основних функцій належить реєстрація документів, розробка та збереження документів в електронному вигляді, направлення документів на розгляд та виконання, контроль проходження та виконання документів, пошук документів за різним параметром, введення, підтримки і зберігання будь-яких типів документів, захист від несанкціонованого доступу.

Структура інформаційних систем ЗДО включає такі підсистеми:

- веб-сайт ЗДО;

- електрона система звітності та обліку вихованців «Курс: Дошкілля»;

-електронна реєстрація в заклади дошкільної освіти (ІСУО);

- електронна база даних вихованців ЗДО;

- електронна база даних педагогічних працівників ЗДО;

- електронні книги наказів, протоколів педрад.

Електронні освітні ресурси забезпечують публічність інформації про діяльність закладу освіти.                                                                                           

9. Критерії забезпечення публічності інформації про діяльність ЗДО

9.1. Публічність інформації про діяльність ЗДО забезпечується відповідно до вимог ст. 30 Закону України «Про освіту» від 05 вересня 2017 року № 2145-VІІІта розробленого Положення про організацію роботи веб-сайту ДНЗ №130. На офіційному веб-сайті ДНЗ розміщується інформація, яка підлягає обов’язковому оприлюдненню, а саме:

- статут закладу освіти;

- структура та органи управління закладу освіти;

- кадровий склад закладу освіти;

- освітня програма, що реалізуються в закладі освіти та річний план роботи за відповідною освітньою програмою;

- мова освітнього процесу;

- наявність вакантних посад;

- матеріально–технічне забезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійними умовами);

- результати моніторингу якості освіти;

-річний звіт керівника про діяльність закладу;

- орієнтовний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- звіти використання благодійних внесків до закладу освіти; 

- інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу дошкільної освіти або на вимогу законодавства.  

10. Критерії забезпечення академічної доброчесності

10.1. Педагогічні працівники у своїй діяльності зобов’язані дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання  здобувачами дошкільної освіти.

10.2. Адміністрація ЗДО визначає основні принципи та механізми забезпечення академічної доброчесності відповідно до розробленого та затвердженого «Положення про академічну доброчесність в ЗДО №130». 

 11. Критерії управлінської діяльності керівника закладу дошкільної освіти

11.1. Управлінська діяльність керівника закладу дошкільної освіти ґрунтується на неухильному дотриманні вимог законодавства.

11.2.Стратегічне та поточне планування освітньої діяльності, організацію освітнього процесу, здійснення моніторингу виконання поставлених завдань та інші дії.

11.3. Дотримання процедур, що забезпечують якість управлінських процесів:

- планування діяльності закладу дошкільної освіти;

- визначення режиму роботи закладу освіти;

- прийняття на роботу та звільнення працівників;

- річний звіт керівника закладу дошкільної освіти;

- фінансова діяльність закладу дошкільної освіти;

- організація харчування;

- організація медичного обслуговування;

- організація охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу;

- прозорість діяльності закладу дошкільної освіти;

- забезпечення відкритого доступу до певної інформації, визначеної законодавством;

- реагування на звернення, випадки булінгу (цькування) та інше.

11.4.Створення внутрішньосадкової інформаційної системи внутрішнього моніторингу якості, яка б забезпечувала інтеграцію баз даних структурних підрозділів, характеризуючи:

- досягнення вихованців;

- якісний склад та ефективність роботи педагогічних працівників;

- наявні навчальні та матеріальні ресурси.    

12. Критерії створення в закладі дошкільної освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування 

12.1.Процедури, що забезпечують інклюзивне середовище в закладі дошкільної освіти:

- розроблення індивідуальних програм розвитку для осіб із особливими потребами; налагодження роботи команди психолого-педагогічного супроводу; моніторинг потреб учасників освітнього процесу для адаптації освітнього середовища;

- виконання вимог Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів затвердженого наказом МОЗ та МОН України від 24.03.2016р. № 234;

- виконання вимог Правил з пожежної безпеки затверджених  наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417;

- виконання листу МОН України від 25.06.2020 №1\9-348 Щодо створення освітнього інклюзивного середовища в закладах дошкільної освіти;

 - виконання   листа МОН №1\11-1491 від 14.02.2019      Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти.

13. Прикінцеві положення.

Положення погоджується педагогічною радою закладу і вводиться в дію наказом керівника закладу дошкільної освіти, у разі внесення змін та доповнень до положення не потребує погодження з педагогічною радою.