МОЛОДШИЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК


Освітній напрям "Дитина в світі культури"

Ознайомлення з предметним довкіллям

-    Знають предмети домашнього вжитку, називають їх;

-   Проявляють позитивне ставлення до трудових завдань;

-   Вміють знімати надягати одяг у певній послідовності за умов контролю та допомоги зх боку дорослих;

-   Виконують прості доручення з господарчо-побутової праці;

-  Користуються іграшками, побутовими предметами адекватно їхньому призначенню;

-  Проявляють цікавість до знайомства з предметним довкіллям під час різних видів діяльності (освітня, зображувальна, ігрова та ін.)

-    Розуміють поняття «рідна домівка», розрізняють кімнати та їх призначення в рідній домівці

- Використовують елементарні трудові навички в господарчо-побутових справах дорослих під час догляду за рослинами та  мешканцями живого куточка (рибки);

Сприйняття мистецтва. Ціннісне ставлення до мистецтва

-Цікавляться образотворчою діяльністю, використовують зображувальні матеріали за призначенням;

- Сприймають красоту навколишнього природного світу та зображень, намагаються пояснити красу об’єкта;

- Уміють зафарбовувати зображення;

-   Охоче сприймають нові техніки зображень;

- Впізнають знайомі ілюстрації дитячих художників  (В. Сутєєва, Є. Чарушина та ін.)

-  Впізнають знайомі картини видатних художників (І. Шишкіна, І. Левітана та ін.)

- Розрізняють жанри образотворчого мистецтва (натюрморт, пейзаж);

- Проявлять інтерес до народних іграшок, розуміють, що їх не використовують під час ігрової діяльності, а лише для прикрашання групи.

Малювання. Аплікація. Ліплення.

- Сприймають і розуміють художні зображення, виділяють деякі засоби виразності (колір форму);

- Відтворюють предмети простих форм, володіють відомими способами зображення, доцільно використовують знайомі прийоми зображення;

-  Виявляють зацікавленість до виконання колективних композицій;

-  Емоційно реагують на зображення знайомих образів предметів, живих об’єктів, предметів;

-  Вміють малювати образи предметів простої форми, використовують колір, форму, лінію, пляму;

-  Використовують знайомі зображувальні прийоми та матеріали;

-  Володіють простими прийомами ліплення, охоче створюють зображення за зразком, інколи потребують допомоги;

-  Вміють користуватись пластичними матеріалами, дотримуються правил роботи з ними;

- Виявляють інтерес до створення аплікацій, вміють викладати зображення з готових форм (2-3 предмети) у певній послідовності.

- Вміють наклеювати готові форми, користуватись клеєм, пензлем, серветкою;

- Емоційно сприймають результати своєї зображувальної діяльності.

Музика. Співи. Свята та розваги.

- Зацікавлено та охоче сприймають нескладні музичні твори. Емоційно відгукуються на знайомі мелодії;

-  Знають звучання музичних інструментів, розрізняють їх на слух (барабан, бубон, дзвіночок, сопілка);

-  Розрізняють музичні твори контрастні за динамікою (тихо-голосно), темпом (швидко-повільно), характером (веселий-сумний)

- Проявляють цікавість до співів. Знають та виконують нескладні дитячі пісні.

- Виконують прості танцювальні рухи, ритмічно рухаються під танцювальну музику. Отримують задоволення від музичної діяльності.

- З радістю та захопленням реагують на театральні вистави, перегляд мультфільмів, слухання аудіоказок

Театральна діяльність. Художньо-мовленнєва діяльність.

- Охоче долучаються до театралізованої діяльності (розігрування віршів, пісень, фольклорних творів; імітують рухи тварин та казкових персонажів);

- Обізнані з малими фольклорними формами, можуть декламувати напам’ять ( забавлянки, мирилки, лічилки, скоромовки та ін.);

- Проявляють цікавість до українських народних казок, упізнають героїв на ілюстраціях, намагаються за допомогою вихователя переказувати казки;

-   Виявляють інтерес до слухання та вивчення напам’ять художніх творів;


Освітній напрям "Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі"

Логіко-математична компетенція

-    Добирають задану кількість предметів у межах 3 для ігор, виконання повсякденних завдань у повсякденному житті;

-  Використовують знання про величину предметів під час ігор, спостережень, зображувальної діяльності;

-   Можуть порівнювати множини за кількісною ознакою (один-багато), за числовою ознакою (у межах 3-х предметів);

-    Можуть групувати предмети за певною ознакою (колір, форма, розмір);

-    Визначають однаковість предметів, знаходять зайвий з сукупності зайвий предмет;

-    Уміють рахувати предмети, визначати кількість предметів в множині (у межах 3-х);

-   Розрізняють та називають основні геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник, куля);

-  Мають уявлення про частини доби (день, нічь);

-    Знають послідовність чисел у межах 3-х, загалом правильно вживають порядкові числівники;

-     Розуміють значення слів «всі», частки «не», правильно вживає у повсякденному житті;

- Використовує просторові уявлення про розташування предмету відносно себе та іншого предмету (зліва, справа, над, під та ін.) у повсякденному житті, рухливих іграх, зображувальній діяльності під час спостережень у природі;

-          Можуть діяти за простими словесними інструкціями (2-3 кроки);

Конструювання

-          Розрізняють геометричні фігури з набору за розміром та кольором;

-          Викладають силуети за зразками, поділеними на геометричні фігури;

-          Зіставляють прості об’ємні конструкції за зразком;

-          Можуть самостійно створювати конструкції з будівельного матеріалу відповідно до ігрової ситуації;

-          Знаходять предмети , схожі на будівельні матеріали у повсякденному житті.