МОЛОДШИЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК
Освітній напрям "Дитина в світі культури"
Ознайомлення з предметним довкіллям
- Знають предмети домашнього вжитку, називають їх;
- Проявляють позитивне ставлення до трудових завдань;
- Вміють знімати надягати одяг у певній послідовності за умов контролю та допомоги зх боку дорослих;
- Виконують прості доручення з господарчо-побутової праці;
- Користуються іграшками, побутовими предметами адекватно їхньому призначенню;
- Проявляють цікавість до знайомства з предметним довкіллям під час різних видів діяльності (освітня, зображувальна, ігрова та ін.)
- Розуміють поняття «рідна домівка», розрізняють кімнати та їх призначення в рідній домівці
- Використовують елементарні трудові навички в господарчо-побутових справах дорослих під час догляду за рослинами та мешканцями живого куточка (рибки);
Сприйняття мистецтва. Ціннісне ставлення до мистецтва
-Цікавляться образотворчою діяльністю, використовують зображувальні матеріали за призначенням;
- Сприймають красоту навколишнього природного світу та зображень, намагаються пояснити красу об’єкта;
- Уміють зафарбовувати зображення;
- Охоче сприймають нові техніки зображень;
- Впізнають знайомі ілюстрації дитячих художників (В. Сутєєва, Є. Чарушина та ін.)
- Впізнають знайомі картини видатних художників (І. Шишкіна, І. Левітана та ін.)
- Розрізняють жанри образотворчого мистецтва (натюрморт, пейзаж);
- Проявлять інтерес до народних іграшок, розуміють, що їх не використовують під час ігрової діяльності, а лише для прикрашання групи.
Малювання. Аплікація. Ліплення.
- Сприймають і розуміють художні зображення, виділяють деякі засоби виразності (колір форму);
- Відтворюють предмети простих форм, володіють відомими способами зображення, доцільно використовують знайомі прийоми зображення;
- Виявляють зацікавленість до виконання колективних композицій;
- Емоційно реагують на зображення знайомих образів предметів, живих об’єктів, предметів;
- Вміють малювати образи предметів простої форми, використовують колір, форму, лінію, пляму;
- Використовують знайомі зображувальні прийоми та матеріали;
- Володіють простими прийомами ліплення, охоче створюють зображення за зразком, інколи потребують допомоги;
- Вміють користуватись пластичними матеріалами, дотримуються правил роботи з ними;
- Виявляють інтерес до створення аплікацій, вміють викладати зображення з готових форм (2-3 предмети) у певній послідовності.
- Вміють наклеювати готові форми, користуватись клеєм, пензлем, серветкою;
- Емоційно сприймають результати своєї зображувальної діяльності.
Музика. Співи. Свята та розваги.
- Зацікавлено та охоче сприймають нескладні музичні твори. Емоційно відгукуються на знайомі мелодії;
- Знають звучання музичних інструментів, розрізняють їх на слух (барабан, бубон, дзвіночок, сопілка);
- Розрізняють музичні твори контрастні за динамікою (тихо-голосно), темпом (швидко-повільно), характером (веселий-сумний)
- Проявляють цікавість до співів. Знають та виконують нескладні дитячі пісні.
- Виконують прості танцювальні рухи, ритмічно рухаються під танцювальну музику. Отримують задоволення від музичної діяльності.
- З радістю та захопленням реагують на театральні вистави, перегляд мультфільмів, слухання аудіоказок
Театральна діяльність. Художньо-мовленнєва діяльність.
- Охоче долучаються до театралізованої діяльності (розігрування віршів, пісень, фольклорних творів; імітують рухи тварин та казкових персонажів);
- Обізнані з малими фольклорними формами, можуть декламувати напам’ять ( забавлянки, мирилки, лічилки, скоромовки та ін.);
- Проявляють цікавість до українських народних казок, упізнають героїв на ілюстраціях, намагаються за допомогою вихователя переказувати казки;
- Виявляють інтерес до слухання та вивчення напам’ять художніх творів;
Освітній напрям "Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі"
Логіко-математична компетенція
- Добирають задану кількість предметів у межах 3 для ігор, виконання повсякденних завдань у повсякденному житті;
- Використовують знання про величину предметів під час ігор, спостережень, зображувальної діяльності;
- Можуть порівнювати множини за кількісною ознакою (один-багато), за числовою ознакою (у межах 3-х предметів);
- Можуть групувати предмети за певною ознакою (колір, форма, розмір);
- Визначають однаковість предметів, знаходять зайвий з сукупності зайвий предмет;
- Уміють рахувати предмети, визначати кількість предметів в множині (у межах 3-х);
- Розрізняють та називають основні геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник, куля);
- Мають уявлення про частини доби (день, нічь);
- Знають послідовність чисел у межах 3-х, загалом правильно вживають порядкові числівники;
- Розуміють значення слів «всі», частки «не», правильно вживає у повсякденному житті;
- Використовує просторові уявлення про розташування предмету відносно себе та іншого предмету (зліва, справа, над, під та ін.) у повсякденному житті, рухливих іграх, зображувальній діяльності під час спостережень у природі;
- Можуть діяти за простими словесними інструкціями (2-3 кроки);
Конструювання
- Розрізняють геометричні фігури з набору за розміром та кольором;
- Викладають силуети за зразками, поділеними на геометричні фігури;
- Зіставляють прості об’ємні конструкції за зразком;
- Можуть самостійно створювати конструкції з будівельного матеріалу відповідно до ігрової ситуації;
- Знаходять предмети , схожі на будівельні матеріали у повсякденному житті.