СЕРЕДНІЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК
Освітній напрям "Особистість дитини"
Здоров’я та здоров’язбереження
- Мають уявлення про людину, як біологічний вид, який росте, розвивається, перетворюється на дорослу особу та якій для життя необхідно повітря, їжа, сон, рух та гігієна; про частини тіла та особливості їх рухів;
- Знають, що дитина живе серед природи (рослин, тварин) та який вплив природи на здоров’я людини (вплив свіжого повітря, прогулянки, фізична активність, забрудненість повітря та води);
- Знають, що у людини є сім’я та домівка, називають членів сім’ї ( мама, тато, сестра, брат, бабуся, дідусь та ін.);
- Знають ознаки здоров’я (фізична активність, гарний настрій та апетит) та нездоров’я (нежить, кашель, болі в горлі, температура, млявість та ін.);
- Обізнані в корисних та шкідливих звичках, які впливають на здоров’я людини;
- Можуть аналізувати стан свого організму (голод, спрага, ходіння в туалет);
- Знають про наявність вірусів та мікробів, які шкодять здоров’ю людини;
- Знають про важливість дотримання гігієни (миття рук, чищення зубів, своєчасне користування туалетом), загартування для підтримання здоров’я;
- Вміють самостійно виконувати гігієнічні процедури (миття рук перед їжею, після прогулянки та відвідування туалету, стежити за поставою за столом.
- Знають як користуватись зубною щіткою, рушником, гребінцем, серветками);
- Знають як поводитись за столом під час їжі, вміють користуватись столовими приборами;
- Знають про важливість рослинного харчування, про оздоровлювальні властивості українських національних став (каша, хліб, молоко, печені яблука, картопля);
Гендерна соціалізація
- Знають відмінності між дітьми за статевими ознаками, можуть диференціювати власну стать;
- За зовнішніми ознаками визначають жіночу та чоловічу стать, використовують у мовленні він, вона.
Розвиток духовного потенціалу
- Уважно вислуховують дорослих, відповідають на запитання, виконує їхні доручення та прохання;
- Більшість дітей знають правила спільних ігор та правила поведінки в групі (не кричать, не штовхаються, можуть домовитись);
- Позитивно ставляться до свят та розваг, беруть участь у прикрашанні групи та майданчика
Фізичний розвиток, рухова активність
- Проявляють інтерес до виконання фізичних вправ, із задоволенням грають в рухливі ігри;
- Більшість дітей вільно ходять та бігають, координуючі рухи рук та ніг, стрибають на двох ногах, підтримують заданий темп в процесі виконання основних та загальнорозвиваючих рухів;
- Можуть ходити та бігати різними способами, виконувати шикування, рухатись в колоні, дотримуючись дистанції;
- Знають призначення спортивного знаряддя (дуги, мішечки з піском, м’ячі та ін.), використовують його за призначенням;
- Виконують танцювальні вправи під музичний супровід за зразком педагога або словесний супровід;
- Знають правила безпечної поведінки під час рухливих ігор та спортивних вправ.
Освітній напрям "Дитина в світі культури"
Ознайомлення з предметним довкіллям
- Знають предмети домашнього вжитку та їх застосування, називають їх;
- Знають назву рідного міста, країни;
- Виявляють цікавість до праці дорослих, знають особливості деяких професій (кухар, лікар, вихователь, водій), обізнані в їх роботі та функціях.
- Виконують обов’язки чергового по їдальні та під час занять;
- Додержуються послідовності та самостійності під час одягання та роздягання.
- Обізнані в елементарних правилах поводження в громадських місцях та правилах безпеки на вулиці (культура поведінки)
Сприйняття мистецтва. Ціннісне ставлення до мистецтва
- Цікавляться образотворчою діяльністю, використовують зображувальні матеріали за призначенням;
- Сприймають красоту навколишнього природного світу та зображень, намагаються пояснити красу об’єкта;
- Обізнані в жанрах живопису (натюрморт, пейзаж);
- Впізнають знайомі картини українських і російських художників (С. Шишка, М. Глущенка, І. Левітана, І. Шишкіна та ін.)
- Проявляють цікавість до предметі народно-ужиткового мистецтва (іграшки, посуд, оздоблення української хати);
- Розуміють цінність творів мистецтва бережного ставлення до них.
Малювання. Аплікація. Ліплення.
- Сприймають і розуміють художні зображення, виділяють засоби виразності (колір форму), характерні особливості;
- Намагаються відтворювати образ предмета, зберігати пропорції та співвідношення частин;
- Використовують засоби зображення за призначенням, вміють ними користуватись, дотримуються правил використання зображувальних матеріалів.
- Емоційно сприймають результати своєї зображувальної діяльності.
Музика. Співи. Свята та розваги.
- Зацікавлено та охоче сприймають музичні твори. Емоційно відгукуються на знайомі пісні та мелодії.
- Знають звучання музичних інструментів, розрізняють їх на слух (барабан, бубон, дзвіночок, маракас);
- Проявляють цікавість до співів. Знають та виконують дитячі пісні.
- Виконують прості танцювальні рухи, самостійно рухаються під танцювальну музику. Отримують задоволення від музичної діяльності.
- З радістю та захопленням реагують на театральні вистави, перегляд мультфільмів, слухання аудіоказок
Театральна діяльність. Художньо-мовленнєва діяльність.
- Охоче долучаються до театралізованої діяльності (розігрування віршів, пісень, фольклорних творів; імітують рухи тварин та казкових персонажів);
- Обізнані з малими фольклорними формами, можуть декламувати напам’ять ( забавлянки, мирилки, лічилки, скоромовки та ін.);
- Проявляють цікавість до українських народних казок, упізнають героїв на ілюстраціях, намагаються за допомогою вихователя переказувати казки;
- Виявляють інтерес до слухання та вивчення напам’ять художніх творів;