СЕРЕДНІЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК


Освітній напрям "Особистість дитини"

Здоров’я та здоров’язбереження

-  Мають уявлення про людину, як біологічний вид, який росте, розвивається, перетворюється на дорослу особу та якій для життя необхідно повітря, їжа, сон, рух та гігієна; про частини тіла та особливості їх рухів;

- Знають, що дитина живе серед природи (рослин, тварин) та який вплив природи   на здоров’я людини (вплив свіжого повітря, прогулянки, фізична активність, забрудненість повітря та води);

- Знають, що у людини є сім’я та домівка, називають членів сім’ї ( мама, тато, сестра, брат, бабуся, дідусь та ін.);

-  Знають ознаки здоров’я (фізична активність, гарний настрій та апетит) та нездоров’я (нежить, кашель, болі в горлі, температура, млявість та ін.);

-  Обізнані в корисних та шкідливих звичках, які впливають на здоров’я людини;

-   Можуть аналізувати стан свого організму (голод, спрага, ходіння в туалет);

-   Знають про наявність вірусів та мікробів, які шкодять здоров’ю людини;

- Знають про важливість дотримання гігієни (миття рук, чищення зубів, своєчасне користування туалетом), загартування для підтримання здоров’я;

-  Вміють самостійно виконувати гігієнічні процедури (миття рук перед їжею, після прогулянки та відвідування туалету, стежити за поставою за столом.

-    Знають як користуватись зубною щіткою, рушником, гребінцем, серветками);

-    Знають як поводитись за столом під час їжі, вміють користуватись столовими приборами;

-    Знають про важливість рослинного харчування, про оздоровлювальні  властивості українських національних став (каша, хліб, молоко, печені яблука, картопля);

Гендерна соціалізація

-    Знають відмінності між дітьми за статевими ознаками, можуть диференціювати власну стать;

-    За зовнішніми ознаками визначають жіночу та чоловічу стать, використовують у мовленні він, вона.

Розвиток духовного потенціалу

-    Уважно вислуховують дорослих, відповідають на запитання, виконує їхні доручення та прохання;

-   Більшість дітей знають правила спільних ігор та правила поведінки в групі (не кричать, не штовхаються, можуть домовитись);

-     Позитивно ставляться до свят та розваг, беруть участь у прикрашанні групи та майданчика

Фізичний розвиток, рухова активність

-  Проявляють інтерес до виконання фізичних вправ, із задоволенням грають в рухливі ігри;

-    Більшість дітей вільно ходять та бігають, координуючі рухи рук та ніг, стрибають на двох ногах, підтримують заданий темп в процесі виконання основних та загальнорозвиваючих рухів;

-    Можуть ходити та бігати різними способами, виконувати шикування, рухатись в колоні, дотримуючись дистанції;

-  Знають призначення спортивного знаряддя (дуги, мішечки з піском, м’ячі та ін.), використовують його за призначенням;

-    Виконують танцювальні вправи під музичний супровід за зразком педагога або словесний супровід;

-     Знають правила безпечної поведінки під час рухливих ігор та спортивних вправ.


Освітній напрям "Дитина в світі культури"

Ознайомлення з предметним довкіллям

-          Знають предмети домашнього вжитку та їх застосування, називають їх;

-          Знають назву рідного міста, країни;

-          Виявляють цікавість до праці дорослих, знають особливості деяких професій (кухар, лікар, вихователь, водій), обізнані в їх роботі та функціях.

-          Виконують обов’язки чергового по їдальні та під час занять;

-          Додержуються послідовності та самостійності під час одягання та роздягання.

-          Обізнані в елементарних правилах поводження в громадських місцях та правилах безпеки на вулиці (культура поведінки)

Сприйняття мистецтва. Ціннісне ставлення до мистецтва

-          Цікавляться образотворчою діяльністю, використовують зображувальні матеріали за призначенням;

-          Сприймають красоту навколишнього природного світу та зображень, намагаються пояснити красу об’єкта;

-          Обізнані в жанрах живопису (натюрморт, пейзаж);

-          Впізнають знайомі картини українських і російських художників (С. Шишка, М. Глущенка, І. Левітана, І. Шишкіна та ін.)

-          Проявляють цікавість до предметі народно-ужиткового мистецтва (іграшки, посуд, оздоблення української хати);

-          Розуміють цінність творів мистецтва бережного ставлення до них.

Малювання. Аплікація. Ліплення.

-          Сприймають і розуміють художні зображення, виділяють засоби виразності (колір форму), характерні особливості;

-          Намагаються відтворювати образ предмета, зберігати пропорції та співвідношення частин;

-          Використовують засоби зображення за призначенням, вміють ними користуватись, дотримуються правил використання зображувальних матеріалів.

-          Емоційно сприймають результати своєї зображувальної діяльності.

Музика. Співи. Свята та розваги.

-          Зацікавлено та охоче сприймають музичні твори. Емоційно відгукуються на знайомі пісні та мелодії.

-          Знають звучання музичних інструментів, розрізняють їх на слух (барабан, бубон, дзвіночок, маракас);

-          Проявляють цікавість до співів. Знають та виконують дитячі пісні.

-          Виконують прості танцювальні рухи, самостійно рухаються під танцювальну музику. Отримують задоволення від музичної діяльності.

-          З радістю та захопленням реагують на театральні вистави, перегляд мультфільмів, слухання аудіоказок

Театральна діяльність. Художньо-мовленнєва діяльність.

-          Охоче долучаються до театралізованої діяльності (розігрування віршів, пісень, фольклорних творів; імітують рухи тварин та казкових персонажів);

-          Обізнані з малими фольклорними формами, можуть декламувати напам’ять ( забавлянки, мирилки, лічилки, скоромовки та ін.);

-          Проявляють цікавість до українських народних казок, упізнають героїв на ілюстраціях, намагаються за допомогою вихователя переказувати казки;

-          Виявляють інтерес до слухання та вивчення напам’ять художніх творів;